Voor kids
Op zoek naar restaurants die geschikt zijn om met de kids te bezoeken? Check onze tips.


Op zoek naar restaurants die geschikt zijn om met de kids te bezoeken? Check onze tips.

Bekijk de twee en éen-sterrenrestaurants in Rotterdam. Van Fred tot Fitzgerald.

Trek in een burger? Check hier welke hamburger restaurants er in Rotterdam zijn.
Zaterdagmiddag, zonnetje, nog geen plannen, alle tijd….dus dachten we; laten we eens naar De Rotterdam gaan fietsen en dat schip gaan verkennen. Zo gezegd, zo gedaan en na een langere fietstocht dan verwacht (vanuit Rotterdam Blijdorp toch bijna een half uur fietsen) kwamen we aan bij het gerestaureerde schip. Zowel van ver als van dichtbij blijft zo’n groot schip toch erg indrukwekkend. Het heeft ‘iets’….
Na de lift genomen te hebben, kwamen we aan op het grote terras. Het was even zoeken naar een plekje, maar we hadden geluk. Verder waren alle tafeltjes bezet, dus ondanks de ietwat afgelegen locatie wisten toch veel mensen dit voormalige cruise schip te bereiken. Overigens is het terras onderdeel van restaurant Het Lido, zoals het officieel heet. Dit is 1 van de restaurants op De Rotterdam.
Helaas, het vernieuwde Chalet Suisse was ook geen lang leven beschoren. Hoe het precies zit, weten alleen de eigenaren, maar het is inmiddels wel bekend dat Chalet Suisse ermee stopt en een nieuwe eigenaar er onder de naam Parq mee doorgaat. Parq zal een Europees georiënteerde keuken krijgen. Jammer van de recente verbouwing van Chalet
Op de Wilhelminapier vlakbij Hotel New York heeft sinds kort het nieuwe restaurant Ketelbinkie haar deuren geopend. Voorheen zat hier het nu failliete restaurant Odyssee. Ketelbinkie is gevestigd onder de Montevideo toren, op hetzelfde rijtje als o.a. restaurant Humphrey’s.
Winnie van Dorp en haar echtgenoot Arjan die ook het Ouddorpse ‘Zicht op de Grevelingen’ bezitten, brengen een nieuw concept naar Rotterdam. “Ik vind de horeca te duur”, valt Winnie met de deur is huis. “Met ketelbinkie willen we juist laten zien dat je in een zaak van allure toch voor €9,95 euro kunt eten… een biefstukje, een pannetje mosselen, slibtongetjes, we hebben twintig gerechten op de kaart.” De grote, moderne zaak is de afgelopen vier maanden volledig verbouwd.
De toch wel ‘legendarische’ zaak Parkzicht houdt op te bestaan. De zaak, in vroeger tijden vermaard vanwege de vele house feesten, is overgenomen en krijgt een nieuwe naam: The Harbour Club. Dit nieuwe restaurant opent in maart 2010 haar deuren voor het publiek. The Harbour Club heeft al langer een vestiging in Scheveningen en wil
Level Rotterdam is the place to be als het gaat om lekkere cocktails. Op zondagmiddag in hartje Rotterdam met een vriendin nippen van de heerlijkste alcoholische shakes. Goed voorbereid kwamen we rond 16 uur ’s middags aan bij Level in de Pannekoekstraat, dat wil zeggen op de fiets :-). De sfeer was er heel relaxed en het was ook niet erg druk, maar tegelijk met ons kwamen er meerdere mensen binnen dus het werd al snel gezellig. Snel de cocktailkaart bekijken!
Vietnamees Restaurant Little V was het decor voor een hapje eten na het werk en een avond bijkletsen met vriendinnen. Het restaurant en de Vietnamese keuken zijn mij beiden onbekend en een idee van één van mijn ‘mede-proevers’. Ik ga dus zonder al te veel (hoge) verwachtingen op bezoek. Het restaurant ligt tegenover de Laurenskerk en heeft een erg mooie, moderne inrichting met een Aziatisch tintje. Helemaal naar mijn smaak.
Op zaterdagmiddag even het centrum van Rotterdam in; de nodige spulletjes kopen en bij WE een overhemd ruilen, je bent zo een paar uur verder. Tijd voor een late lunch want de maagjes beginnen te knorren. Het liefst iets snels en dus dichtbij. Bijenkorf? Vroom en Dreesman? Ja ok, maar daar zijn we al zo vaak geweest. En dan lopen we net langs Staal (direct naast WE heren). Moeilijk te herkennen van buiten, maar we weten toevallig dat het daar zit, dus gaan we het een keer proberen.
In een boekje over restaurants in Rotterdam had mijn vriendinnetje het Indonesische Restaurant Dewi Sri zien staan. Aangezien we wel van een beetje afwisseling houden, zijn we hier eens een kijkje gaan nemen op een vrijdagavond. Dewi Sri ligt aan de Westerkade in Rotterdam, heel mooi aan de Maas met uitzicht op de skyline van Rotterdam. Een plekje bij het raam vragen dus als je gaat reserveren!
Afgelopen donderdagavond had ik een gezellig avondje gepland met 3 collega’s. We wilden weer eens lekker bijkletsen onder het genot van een hapje en een drankje. De keuze was snel gemaakt. We zouden sushi gaan eten. Mijn enige ervaring met sushi, tot dan toe, was niet echt een succes. Maar dat had er misschien mee te maken dat het een diepvries sushi van de Albert Heijn was.
Het Italiaanse restaurant Gusto in Rotterdam is toch echt wel een van mijn favorieten. Ik kan er natuurlijk niet altijd heen gaan, afwisseling houdt het interessant, maar gelukkig was het dit keer weer feest. Door de regen stonden we al om vijf voor half zes te wachten bij de entree. We wilden iets gaan drinken maar dachten dat we dat gemakkelijk ook bij Gusto konden doen, ze hebben hier namelijk de heerlijkste aperitiefjes, de limonsecco of gustolicious zijn echt aan te raden, bijna verslavend.